Estudi tècnic sobre el consum de peix a la Costa Brava. La pauta de compra dels clients a les peixateries de l’Alt Empordà, el Baix Empordà i La Selva
Descripció del projecte
Ha estat impulsat per la Fundació Promediterrània i dirigit pel Dr. en Turisme i Comunicació Francesc Fusté, investigador del Laboratori Multidisciplinari de Recerca en Turisme de la Universitat de Girona.
L’objectiu de l’estudi és conèixer el perfil de comprador, la cistella de la compra i les motivacions dels consumidors que compren a les peixateries tradicionals als municipis de la Costa Brava (Alt Empordà, Baix Empordà i la Selva). A partir d’enquestes a peu d’establiment, s’han analitzat les dades referents al municipi, l’edat i el gènere, freqüència de compra, característiques de la cistella de compra, motivacions dels compradors i principals elaboracions culinàries a què es destinava el producte. El resultat és una primera radiografia del comprador de peix fresc i de proximitat en establiments tradicionals a la Costa Brava.
Com a principals conclusions, l’informe apunta a l’edat elevada del comprador a la peixateria tradicional – el 80 % tenen més de 50 anys, i el 50 %, més de 65 – la seva fidelitat a l’establiment i la frescor, la qualitat, el sabor i la confiança com a principals arguments de compra.
L’informe és un pas més en el coneixement més acurat del mercat del peix fresc de proximitat a la Costa Brava a través del perfil comprador. A més, l’estudi apunta tendències en consum a les peixateries tradicionals que caldrà comparar amb altres establiments per ajudar el sector del peix a arribar al consumidor final.
Descarrega’t l’estudi o visualitza la presentació online
Fitxa del projecte
Beneficiari: FUNDACIÓ PROMEDITERRÀNIA
Anualitat: 2021
Import de l'ajut: 2.892,56€
Import executat: 3.500,00€
Import total del projecte: 3.500,00€